در این مقاله با سئو شبکه اجتماعی اشنا می شویم و روش هایی را بیان می کنیم که بتوانید از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده و سئو سایت خود را پشتیبانی کنید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی یک همراه خوب برای سئوی سایت باشد.
نکته قابل توجه این است که شبکه های اجتماعی بصورت غیر مستقیم سئوی سایت را بهبود می بخشند. اما چگونه؟

سئو

فهرست موضوعات

چرا به شبکه های اجتماعی نیاز داریم؟

مت کاتز رئیس گروه اسپم گوگل برای اولین بار در مورد تاثیر شبکه اجتماعی بر سئوی سایت اعلام کرد :
لینک های شبکه اجتماعی برای بالا بردن رتبه استفاده می شوند و مدت زیادی است ازین روش استفاده می کنیم . اما کمتر از ۵ سال بعد در مصاحبه ای دیگر حرف خود را نقض کرد .

او بیان کرد دنبال کنندگان و تعداد لایک های هر پست رتبه ی سایت را افزایش نمی دهند . او ادامه داد گوگل برا بررسی سایت در لحظه ای همه چیز را ثبت می کند . اما اطلاعات رسانه های اجتماعی مدام تغییر می کنند و نمی توانند امار ثابتی بدهند .

بعد از انتشار ویدیو تحقیقاتی بر روی حدود ۳۰ میلیون پست شبکه های اجتماعی انجام شد . نتیجه ی این بررسی ها نشان داد که بله ! شبکه های اجتماعی سئو را بهبود نمی دهند .

اما نتایج تحقیقات خبر خوبی هم داشت . هرچه افراد در شبکه های اجتماعی بیشتر پست ها را برای هم ارسال کنند ثابت می شود که مطالب شما در حوزه ی خاص سود بخش هستند .

حتما از توضیحات بالا اینطور برداشت کردید که پیوند های استفاده شده در محتوای برای سئو شبکه اجتماعی موثر هستند . اما دنبال کنندگان و تعداد لایک ها ربطی به رتبه بندی ندارند .

گوگل تا به حال در این موضوع جوابی نداده است و نمیتوان جواب قطعی داد .
سوال این است آیا سئوی شبکه اجتماعی کارساز است یا نه؟
بله! اما چگونه؟
در ادامه قصد داریم تصورات اشتباه و محدود کننده را بشکنیم .

به اموزش روش هایی می پردازیم که با رسانه های اجتماعی رتبه ی سئو خود را به طور چشمگیری بالا ببرید و اهمیت سئو شبکه اجتماعی را برای صد برابر میکند .

بعضی تحقیقات تعداد دفعات به اشتراک گذاری را با افزایش رتبه سئو مرتبط دانسته اند . برای درک بهتر باید بدانیم ترافیک سایت زمانی بالا می رود که محتوای آن توسط افراد در شبکه اجتماعی دست به دست بشود .

سئو

ایجاد موقعیت با لینک

به طور کلی ما برای شناساندن محتوا باید آن را در شبکه های اجتماعی نشر دهیم تا دیده شویم . شاید مایل نباشید محتوای خود را که برای تولید آن زمان زیادی گذاشته اید بصورت رایگان و بدون تبلیغ در شبکه اجتماعی بگذارید .

برای درک درست تر پیشنهاد می کنیم در اینستاگرام به لیست پیام های ذخیره شده مراجعه کنید . بیشتر آنها را به صورت تصادفی پیدا و برای اشتراک گذاری ذخیره کرده اید .
پس محتوای جذاب راه خودش را برای دیده شدن پیدا می کند .

در سئوشبکه اجتماعی به دیده شدن برند خود اهمیت بدهید

گوگل از افراد برای سنجش اینکه هر وبسایت چه مقدار مورد اعتماد است استفاده می کند . جالب است بدانیم ارزیابان انسانی به نام برند اهمیت می دهند . اینجاست که سئو شبکه اجتماعی به کمکمان می اید .

برای شناخته شدن برندتان می توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید .
کسب و کار هایی که علاوه بر سایت در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند ، بدون واسطه با مشتریان خود تعامل برقرار می کنند ، رشد صعودی در جلب رضایت عمومی دارند .

آمار نشان می دهد فعالیت کسب و کار ها در توییتر توانسته محبوبیت آنها را تا حدود ۲۰ درصد افزایش دهد .
مردم مخصوصا در نظرسنجی ها احساس صمیمیت بیشتری می کنند و برند شما در ناخوداگاهشان ثبت می شود .
خب حالا می خواهیم بدانیم این نکته چه کمکی به سئو شبکه اجتماعی می کند .
واضح است!

برای گوگل کیفیت ارتباط شما و نحوه تعاملتان با افراد را رصد می کند این برای بالابردن رتبه شما بسیار مهم است .
خب نحوه کار چگونه است؟

گوگل به نام هایی که زیاد تکرار می شوند توجه می کند . سپس نام برند بعلاوه موضوعاتی که مربوط به برند هستند را در یک دسته بندی قرار می دهد و در نتایج جستجو نشان می دهد .
به این ترتیب از اهمیت سئو شبکه اجتماعی غافل نشوید چرا که ابزاری کار آمد برای بالا بردن رتبه سایت شماست .

سئو

همکاری ایجاد کنید

حالا که متوجه شدیم باید محتوای خود را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذاریم باید بدانیم مهمتر از آن سرمایه گذاری روی رابطه سازی است .
ارتباط با مخاطبان و افراد آشنا در شبکه های اجتماعی روز به روز سخت تر می شود . نباید فراموش کرد که شبکه های اجتماعی برای ایجاد روابط طراحی شده اند .

وارد لیست افرادی شوید که مدتی روی ارتباط سازی با آنها تمرکز کرده اید . از آنها درخواست کنید که به محتوای شما نظر بدهند .

قدرت ایجاد کنید

اگر شما در محتوا سازی با کیفیت استمرار داشته باشید رفته رفته مردم از شما در حوزه ی خود به عنوان متخصص یاد می کنند. از دید آنها شما کسی هستید که مطالب معتبری منتشر می کند . اگر مطلب جدید بگذارید چشم بسته آن را می پذیرند . اعتماد بوجود امده شما را به برندی قدرتمند تبدیل می کند .

گوگل در سئو بهای زیادی برای معتمد بودن مطالبتان قائل است و از روی نظر دیگران حد آن را قضاوت می کند . اعتبار شما تاثیر مستقیم بر روی رتبه دارد .
فکرش را بکنید اگر محتوای معتبر خود را در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید چه اتفاقی می افتد .

 افراد بسیار زیادی وجود دارند که از محتوای شگفت انگیز و جذاب شما بی اطلاع اند . شما تعداد زیادی از افراد را که از دست رفته اند را جذب می کنید .

مزیتی که سئو شبکه اجتماعی دارد این این که محتوای شما تا زمان زیادی دست به دست می شود و تازگی اش را از دست نمی دهد . باید اطمینان حاصل کنید که محتوایتان سرگرم کننده و جذاب است . در غیر این صورت افراد علاقه ای به تماشای آن ندارند و خیلی راحت نادیده گرفته می شوید .

محتوای سئو اجتماعی باید ۳ کار انجام دهد:
• یک مسئله را حل کند .
•در حوزه ای خاص اموزش دهد .
• سرگرمی و تفریح ایجاد کند .
• احساسات مردم را درگیر کند .

درخواست مشاوره

اگر دوست دارید فروش محصول یا محصولاتی را در سایت خود بالا ببرید، یا خدمات خاص خودتان را به افراد بیشتری در جامعه معرفی کنید، بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو سایت یک راه حال بی بدیل است. برای اطلاع از شکل فرآیند سئو و نتایج مثبت آن برای کسب و کار مجازی خود، با ما صحبت کنید. بدین منظور فرم درخواست مشاوره ای رو در اختیار شما قرار دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *