اگر فعالیت بازاریابان محتوا را حتی برای یک روز زیر نظر بگیرید، متوجه می شوید محتوا نویسی مهم ترین موضوعی است که زمان زیادی را صرفش می کنند. وظیفه ی اصلی بازاریابان که تنها راه ارتباط برقرار کردن با کاربران بوده و منبع درامد خوبی هم محسوب می شود.

تولید محتوا
بنر سئو

فهرست موضوعات

اشکال مختلف تولید محتوا

در مورد چه حوزه ای می خواهید صحبت کنید؟
مطالب زیادی برای گفتن دارید اما نمی دانید چطور ان ها را به نمایش در بیاورید؟

حرف ها می توانند در قالب های مختلف منتقل شوند. گاهی با پست ها بیان شوند، با تصاویر متحرک( ویدیو ها) القا شوند یا در میان صفحات زیاد یک کتاب رمز گشایی شوند. هر تبلیغی هم پیامی را فریاد می زند.

تولید محتوا شاید در ابتدا به نظر ساده بیاید اما با مثال هایی که زده شد به نظر انقدر ها هم پیش پا افتاده نیست. اما اگر درک کنید که چگونه می تواند کسب و کار شما را زیر و رو کند، سختی اش را به جان می خرید. طبق پژوهش ها تولید محتوای خوب موجب شده محصول برای مشتری خوب جا بیوفتد ، نقطه قوتش برایش اشکار شده سپس فروشی رضایت بخش رقم بخورد.

در این جا قدم به قدم برایتان شفاف خواهیم کرد که تولید محتوای خوب چگونه می تواند کسب و کارتان را زنده کند، چطور سایتتان را با هیاهو و رفت و امد پر می کند و مشتریان انقدر به شما اعتماد می کنند که برای رفع ابهامات به قلم شما پناه می برند.

مگر تولید کننده ی محتوا چه می کند؟

تولید کننده محتوا به چه کاری سرگرم است؟

تعریف وظیفه ی تولید کننده محتوا خودش قسمتی از ابهامات را رفع می کند. فارغ از اینکه قالب محتوا چیست، نیاز به مغزی متفکر در همه ی انها مشترک است. کسی که با انتشار ابتکار هایش بتواند ارتباط حسی موثر بین مخاطبان و نام تجاری ایجاد کند. البته با مفهوم هایی بامزه و سرگرم کننده که موجب شود کاربران از هر گوشه ی فضای مجازی به سایتتان سر بزنند و محتوا را با ذوق با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

تولید محتوا در هر پلتفرمی می تواند خود نمایی کند به شرط ابتکار های ماندگار و جذاب.

اما تولید کنندگان محتواهای بکر ایا موجودات عجیب و متفاوتی هستند؟

خیال پردازی در محتوا نویسی

شاید برای فردی مبتدی شنیدن این جمله که ما با ایده های بکر محاصره شده ایم کمی خنده دار و کاملا غیر قابل باور به نظر بیاید. اما حقیقت این است که ایده ها بعد از مدتی تمرین، در ایستگاه اتوبوس، شهربازی یا هر جایی که در ان حضور دارید به یکباره چشمک می زنند.

بعضی از انها هم هنگامی که با دوستانتان در حال خوش گذرانی و بگو و بخند هستید، در کسری از ثانیه در ذهنتان پریده و لبخندتان را محو می کنند.

اما گاهی اوقات موضوعی که مسئولیت تولید محتوایش را بر عهده گرفته اید، کمی پیچیده تر است. یعنی یک موقعیت یا منبع برای باز کردن ذهنتان کافی نبوده و باید همزمان با کمک چند سرچشمه تکه های پازل را ذره ذره کنار هم بچینید.

صحبت از چه منابعی ست؟ راه حل را در خط بعدی جستجو کنید.

هنگام محتوانویسی با کلید های زیر قفل ذهنتان را باز کنید

باز هم کلمات کلیدی!

کلمات کلیدی با یاداوری زبان صحبت مخاطبان ، که از یاد برده اید، ادامه ی مسیر را روشن می کنند. همچنین فرصت های زیادی در دل خود جای داده اند که از ان ها بی خبرید که تا به پیشنهادمان عمل نکنید، متوجه منظورمان نخواهید شد.

دغدغه های مشتریان حتی انتقاد هایشان نشان خواهد داد از کجا شروع کنید و در میان راه با مطرح کردن چه سوال های چالش برانگیزی، به محتوا پر و بال بدهید.

راه سوم مانند قطب نمایی کمک می کند که بصورت خودکار از به بیراهه رفتن جلوگیری می کند. اینکه خودتان را در جایگاه مشتری بگذارید و برای کشف موضوعات جذاب و پر اهمیت از دید او به مسائل نگاه کنید، به تنهایی می تواند استراتژی موثری برای محتوانویسی کلی ویدیو و پست باشد.

اگر روش های بالا هیچ جوره نتوانستند موثر واقع شوند، با تیم خود جمع شده و به اصطلاح طوفان فکری راه بیندازید. از انجایی که هر کدام از همکاران شما وظیفه ای متفاوت بر عهده گرفته اند، بخاطر برخورد کردن با مسائل مختلف، بازخورد های گوناگونی دریافت کرده اند.

فرض کنید گروه پشتیبانی منبعی جامع از دغدغه های مشتریان هستند که وقتی با نیازسنجی هایی که تیم فروش انجام داده اند، جمع شوند، ترکیبی فوق العاده شده و ایده هایی تمام نشدنی تحویلتان خواهند داد.

حالا اینهمه ایده را چگونه به نمایش در بیاورید؟

کدام قالب جذابیت ایده هایتان را حفظ می کند؟

از خود بپرسید ایده هایتان در قالب یک پادکست وسوسه کننده به نظر می ایند یا با انیمیشن کامل تر می شوند؟ شاید هم تداعی کردن محتوایتان را کلمات تضمین کنند.

تصورش سخت است؟

سری به موتور جستجوگر گوگل بزنید و بدنبال محتوای موجود مرتبط با موضوعتان بگردید. با تایپ موضوع شروع کنید تا اگاه شوید چه قالب هایی بیشتر با موضوع شما همخوانی دارد. ایا کلمه ی ویدیو به موضوع چسبیده یا با تصاویر همراه می شود.

استفاده از ایده های افراد قبل، ازمون و خطا را از مسیر محتوانویسی حذف میکند.

ایا کلمات مناسبی(نسبت به موضوع) را سرچ می کنم؟

پژوهش در مورد بهترین کلمه کلیدی مرتبط به موضوع، شما را از رفتن به بیراهه نجات خواهد داد. پس بعد از بدست اوردنش، با محتوای خود امیخته اش کنید.

کمی فراتر فکر کنیم…

اگر ایده های بزرگ و گسترده برای معرفی کسب و کار به ذهنتان خطور کرد، از سر و ته ایده هایتان نزنید و با پیاده کردنشان در چند قالب مختلف، از پتانسیلشان تا می شود استفاده کنید.

برای جمع بندی لازم است یاداوری کنیم اگر می خواهید در دریای تولید محتوا شیرجه بزنید، برای دوام اوردن باید انعطاف پذیر باشید.

 ما دراین مطلب هر انچه که برای اماده کردن ذهن شما در جهت محتوانویسی نیاز بود را گرد اوردیم. همچنین راه هایی پیشنهاد دادیم تا به خوبی از پس چالش های احتمالی بر بیایید. اما نیاز به ابتکار های جدید و تکیه بر خلاقیت خود همواره حس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *