ساختار وردپرس بخاطر اینکه با سئو بسیار هماهنگ می باشد، مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما نباید فقط با نصب وردپرس توقع داشت تمام راهکارهای لازم در سئو وردپرسی خودبخود اجرا شوند. شما باید برای تکمیل روند موفقیت ، از ترفندهایی که در ادامه خواهیم گفت نگذرید اما خوبست ابتدا برای بهتر در جریان مفهوم وردپرس قرار گرفتن تعریفی کلی و مفید داشته باشیم.


بنر سئو اسپانتا

فهرست موضوعات

وردپرس به چه معناست؟

وردپرس یک ساز و کار است که در جهت کنترل محتواها به شما خدمت رسانی می کند. لازم است بدانید از میان تمام وبسایت هایی که تا بحال دیده اید بالاتر از 50 درصدشان کار خود را با وردپرس پیش میبرند حتی گزینه های معروفی مانند بی بی سی آمریکا و مرسدس بنز. از وبسایت های ایرانی هم مجله دیجی کالا و سایت متمم با وردپرس به سئو کسب و کارشان سود می رسانند.

شاید وقتی کلمه ی سئو را همراه با وردپرس بشنویم کمی موضوع پیچیده تر به نظر بیاید.

سئو وردپرس چیست؟

سئو وردپرسی شاید بکاربستنش کمی پیچیده باشد اما تعریفی کلی و ساده دارد. هر بار که عبارت سئو وردپرسی را بکار بردیم بدانید منظورمان تمام راهکارهایی که برای بالا بردن رتبه سایت باید در داخل وردپرس اعمال کنیم می باشد.

چرا سئو وردپرس را برای بالابردن رتبه می پسندد؟

شاید برای اجرای سئو نیاز باشد با موضوعات تکنیکال آشنا باشید اما باز هم یکی از خوبیهای وردپرس اینجا دستتان را می گیرد و فضایی را ایجاد می کند تا بتوانید با دانش فنی پایین از اجرای سئو تکنیکال جا نمانید.

سئو سایت با وردپرس

چرا سئو وردپرس را برای بالابردن رتبه می پسندد؟

خب حالا زمانش رسیده کمی عملکردمان را در سئو حرفه ای تر کنیم. تا به حال از مزایای خود وردپرس و نقش مثبتی که در سئو داشت صحبت کردیم. اما راه هایی به عنوان سدو وردپرسی وجود دارند تا باز هم اوضاع رتبه را بهتر کنید. نکات زیر را به خاطر بسپارید.

بر نمایش سایت برای گوگل نظارت کنید

وردپرس مدیران سایت را به ابزاری مجهز می کند تا در صورت مایل نبودن، اجازه ندهند موتور جستجوگر سایت را پیدا کند. روش فعال کردنش هم بسیار اسان است کافیست با یک تیک در وضعیت روح قرار بگیرید.

با نصب یک افزونه ی سئو وردپرسی عملکرد گوگل را بیشتر زیر نظر بگیرید

وردپرس برای بهبود سئو در مقایسه با سیستم های دیگر مانند جوملا، ویکس و… که هر کدام به موضوع مدیریت محتوا می پردازند، وظایف سنگین تری به عهده گرفته است. خب پیشنهاد می کنیم سریع تر ازین امکانات سود برده و یک افزونه ی سئو وردپرسی بر پا کنید تا بفهمید گوگل در چه سطحی بهینه سازی را از سایتتان دریافت می کند.

تنوع افزونه ها در سئو وردپرسی بالاست که افزونه ی یوست سئو توانسته در جایگاه بالاتری قرار گیرد چون همزمان با تحلیل صفحه و تعیین بهترین کلمات کلیدی، در جهت نوشتن محتوای سئو شده یاریتان می کند.

همچنین در صورت نیاز کمکتان می کند متن متا را اصلاح کنید. از طرفی هم الگو سایت XML را اتوماتیک بوجود می اورد. می ماند دو قابلیت دیگر تا وظیفه اش را در جهت سئو وردپرسی به کمال برساند. منظورمان امکان ریزمسترها و افزودن اسکیما و شبکه های اجتماعی ست.

برای بوجود اوردن نقشه ی سایت XML عجله کنید

نقشه ی سایت به گوگل کمک می کند ساختار سایت را فهمیده و راحت تر رصدش کند. شاید داشتن نقشه برای سایت های بزرگ واجب تر باشد اما سایتهای کوچک می توانند اطلاعات سودمندی در گوگل سرچ کنسول دریافت کرده و گامی مفید برای اجرای سئو وردپرسی بردارند.

مطالب و کالا ها را در بخش های جداگانه از هم تفکیک کنید

برای بکار بستن این راهبرد مختار هستید ولی ایندکس کردن گروه های متن ها و محصولات، کاربردی بودن را به گوگل اثبات می کند در ادامه با بالا رفتن ترافیک و رتبه و موفقیت در سئو وردپرسی، زمانی که صرف کرده اید پاسخ داده خواهد شد.

از ایندکس کردن پیوست عکس ها جلوگیری کنید

هر بار که برای بارگذاری عکسی اقدام می کنید یا آن را میان مطالب جای می دهید، یک پیوند جداگانه ساخته شده و عکس را درونش ذخیره می کند که اگر غافل شوید گوگل ایندکس کردن اش را شروع خواهد کرد. مشکل اینجاست که این صفحه ها از نظر سئو بی ارزش بوده و قدرت سئو وردپرسی را در افزایش رتبه هدر خواهند داد.

متوجه نشدید؟ موضوع خیلی ساده ست.

اگر کسی لینک همان تصویر را لمس کند فقط با یک تصویر رو به رو خواهد شد همین! پس چون دلیل دیگری برای ماندن در صفحه نمی بیند سریع خارج شده و چنین رفتاری برای سئو وردپرسی خوشایند نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *