ایمیل مارکتینگ چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ شما باید برای توسعه کسب و کار آنلاین خود و جذب بیشتر مشتری برای خدمات و یا محصولاتتان از روش های مدرن و کاربردی ای استفاده کنید . یکی از این روش ها ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است . در این مقاله سعی کردیم این موضوع کاربردی را برایتان توضیح دهیم .

ایمیل مارکتینگ

فهرست موضوعات

آیا ایمیل مارکتینگ ،مانند تبلیغات ایمیلی تاثیر گذار است؟

برخلاف تصور عموم ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی باهم متفاوت هستند .
برای تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغاتی یکسان آماده میشود و به طور مکرر برای آدرس های ایمیل مختلفی فرستاده میشود . در بازاریابی ایمیلی که گستره فعالیت وسیع تری دارد ، شما ارتباط دو طرفه با مشتری خود دارید و میتوانید این ارتباط را به صورت طولانی مدت هم ادامه دهید .

در مقابل در تبلیغات ایمیلی ارتباط و پیام های شما با مشتری محدود به پیام های تبلیغاتی است اما در email marketing  اینطور نیست و ارتباط شما با مشتری به صورت دو طرفه و فراتر از پیام های تبلیغاتی است و برای فروش یا خدماتتان با مشتری ارتباط برقرار میکنید .

در email marketing روش های زیادی برای افزایش مشتری هست که به دنبال خود افزایش بازدید ترافیک در سایت را هم به دنبال دارد . این نوع از بازاریابی مشتری را ترغیب به بازدید از سایت میکند تا خدمات و کسب وکار خود را عرضه کنند . در دیجیتال مارکتینگ تعامل و ارتباط طولانی مدتی بین صاحبان کسب و کار و مشتریان برقرار است .

چگونه میتوان از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش کسب و کار آنلاین استفاده کرد ؟

اولین قدم برای افزایش فروش کسب وکارتان از طریق ایمیل مارکتینگ ، شناخت کامل پنل هاست . معروفترین پنل ، پنل یاهو یا همان ایمیل است و گوگل که به کمک آن میتوان gmail ساخت ، با کمی دقت متوجه میشوید که روش استفاده از این دو ابزار با هم بسیار مشابه است .

در هر دو میتوانید آدرس گیرنده را وارد یا کپی کنید سپس یک پیام تبلیغاتی را آماده کرده و ارسال کنید . به این نوع از از پیام های ارسالی ، ارسال تکی گفته میشود . در این ارسال ، شما به عنوان کارآفرین مشتری های خود را انتخاب میکنید و با تشخیص احتیاج ها و نیازهایشان ایمیل تبلیغاتی خود را ارسال میکنید . به علاوه شما میتوانید با کمک گرفتن از یک تیم تبلیغاتی ارسال انبوه از طریق ایمیل یا جی میل انجام بدهید .

ایمیل مارکتینگ

آیا ایمیل مارکتینگ برای هر نوع کسب و کار و به هرتعدادی جواب میدهد ؟

شما میتوانید از ایمیل مارکتینگ برای انواع مختلف کسب وکار استفاده کنید و جواب بگیرید چرا که ایمیل مارکتینگ مختص به کسب وکار های آنلاین خاص و یا محدود نیست و شما میتوانید بدون محدودیت از امکان ارسال پیام برای مشتریان خود استفاده کنید .
همچنین باید به عنوان یک کارآفرین به روش های دیجیتال مارکتینگ تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید به درستی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید .

میتوانید با توجه به کسب وکار خودتان ، یکی از انواع بازاریابی ایمیلی را انتخاب کنید ، در ادامه به بررسی انواع مختلف ایمیل مارکتینگ میپردازیم .

 

انواع مختلف ایمیل مارکتینگ :

ایمیل مارکتینگ

1_ یکی از انواع email marketing  ، ایمیل های خبری ای میباشد ، که به شکل پیام های خبری کوتاه و تبلیغاتی ارسال میشوند . اغلب شرکت ها این نوع از پیام هارا برای حفظ ارتباط خود با مشتریانشان میفرستند .

2_ مدل دیگری از ایمیل های خبری ، ایمیل های دایجست است اما با این تفاوت که در این نوع از ایمیل ها گزارش کوتاهی از فعالیت گذشته تا کنون شرکت و همچنین برنامه های آینده شرکت در آن گنجانده شده است ، دراصل این نوع از پیام ها برای آگاهی دادن از روند شرکت به مشتریان است .

3_ اگر شرکت شما هنوز هدفتان را برنامه ریزی نکرده اید ، میتوانید از ایمیل های اسپانسری استفاده بکنید ، داخل این ایمیل از اسم شرکت یا برند و خصوصیات محصولات و خدمات استفاده میشود تا بازدید بیشتری داشته باشد .

4_ ایمیل های اختصاصی نوع دیگری از ایمیل مارکتینگ است ، این نوع از ایمیل یک هدف خاص برای افراد خاص را به دنبال دارد ، برای مثال شرکت ها برای مشتریان ثابت خود ایمیلی برای تخفیف ماهیانه میدهند .

5_ برای افرادی که بازار هدفشان مشخص نیست باید ابتدا از ایمیل اسپانسری سپس از ایمیل پرورش مخاطب استفاده شود . در این نوع از ایمیل شما با شناخت مخاطب خود برای جذب او تلاش میکنید و آنهارا متقاعد به استفاده از خدمات یا محصولات خود میکنید .

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

email marketing strategy

در ایمیل هایی که مخصوص شخص می سازید نامش را هرگز بکار نبرید.

افراد به هنگام دریافت ایمیل و مشاهده ی نام خود برای دفعه ی اول به احتمال زیاد اطمینان نمی کنند . شکی نیست که ایمیل مارکتینگ روشی برای ارتباط برقرار کردن است . اما بیایید به موضوع از دید فرد نگاه کنیم .

با بکار بردن نام انگار با اجبار می خواهید صمیمیت برقرار کنید . مخاطب ازینکه از مشخصاتش خبر دارید احساس نا امنی می کند . پس از خلاقیت خود استفاده و احترام را جایگزینش کنید .

برای مثال برنامه ایی بریزید که مخاطب با کمال میل و با اختیار مشخصاتش را برایتان ارسال کند‌ . برای خلاصی از این موضوع نیاز به دانستن استراتژی ایمیل مارکتینگ دارید .

بهترین زمان فرستادن ایمیل

شما هر زمانی که بخواهید می توانید ایمیل را ارسال کنید . اما برای اینکه مردم روی ایمیلتان حساب باز کنند باید هوشمندانه تر عمل کنید . مردم ایمیل ها را جدی می گیرند اما اگر راه و بی راه در زمان های مختلف ایمیل دریافت کنند حس می کنند شما اسپمر هستید و عااقه شان را از دست می دهند .

منظور تنظیم یک برنامه زمانی که راس هر ساعت ایمیل بفرستید نیست. مانند توصیه قبل به مخاطب حق انتخاب بدهید تا خودش هر زمانی را که صلاح می داند به شما اعلام کند . 

طول عنوان ایمیل

بعد از بررسی نزدیک به ۱ میلیارد ایمیل نتیجه ای که بدست آمد میزان تاثیر طول عنوان در باز شدن ایمیل ها را مشخص کرد . جالب است بدانید کوتاه یا بلند بودن عنوان هیچ تاثیری در انگیزه کاربران برای مشاهده ایمیل نداشته است .

بهترین کاری که برای ساخت عنوان مناسب می توانید بکنید این است که هدف های خود را از ایمیل بنویسید . چرا ایمیل برای شخص ارسال شده است ؟ مطالب ایمیل برایش چه سود دارد؟ از بین پاسخ ها عنوان هایی بسازید .

email marketing

 ابزاری که مخاطب ایمیل را با آن چک می کند درنظر بگیرید.

افراد بسیار زیادی ایمیل ها را در موبایل خود می خوانند . دقت کنید ایمیل در صفحه موبایل چه ظاهری دارد؟ فونت سخت ، تصاویر بی کیفیت یا متن های بهم ریخته؟

توجه کنید که متن ها در یک ستون مرتب نوشته شده باشند و فونت ها طوری باشد که در فاصله ی نزدیک یا کمی دور خوانا باشد.

لیست مخاطب بدست بیاورید!

مخاطب خریدن هر استراتژی ایمیل مارکتینگ را خنثی می کند . ایمیلی که مخاطب مایل به دریافتش نباشد فارغ از اینکه چقدر خوب باشد چیزی جز نام اسپم روی آن نمی توان گذاشت .

افرادی هستند که با پرداخت پول لیستی از مخاطب در اختیارتان قرار می دهند اما باید خودتان کاری کنید آنها با رضایت خودشان مخاطبتان شوند . تنها راه حل آن مربوط به محتواست . شما برای کسب و کار خود باید محتوای مفید ارائه دهید . بدون شک افراد از خواندنش لذت می برند و چشم انتظار ایمیل های بعدی می مانند .

نرخ بازدید ایمیل مارکتینگ در بازاریابی ایمیلی تاثیرگذار است؟

هرچقدر نرخ بازدید و کلیک روی ایمیل فرستاده شده بیشتر باشد ، بازاریابی ایمیلی موفق تری خواهید داشت و افرادی که کسب و کار آنلاین دارند کاملا متوجه این بازخورد میشوند و متوجه میشوند که مشتریانشان به دنبال چه نوع خدمات یا محصولی هستند .
در اصل نرخ بازدید و کلیک با میزان بازگشت سرمایه رابطه مستقیمی دارند .

email marketing

مزایای بازاریابی ایمیلی

  • یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی این است که سرمایه به طور چشمگیری چند برابر میشود . با توجه به برآوردهای اخیر میزان جذب سرمایه از طریق بازاریابی ایمیلی ، از هر یک دلار ، چهل دلار سرمایه برمیگردد .
  • سرعت بالای تحویل ایمیل مخصوصا در ایمیل انبوه یکی دیگر از محاسن ایمیل مارکتینگ میباشد به طوری که در یک ساعت حجم زیادی از ایمیل ارسال میشود .
  • امروزه شبکه های زیادی برای جذب مشتری به وجود آمده است تا فروش خدمات و محصولات را انجام دهند اما برنامه ایمیل بیشترین مخاطب را درمیان سایر برنامه ها دارد  و میزان جذب مخاطب آن بسیار وسیع وگسترده است .
  • همانطور که در بالا اشاره کردیم ، در بازاریابی ایمیلی به صورت انبوه که به راحتی صورت میگیرد و شما میتوانید در عرض چند دقیقه تعداد زیادی پیام تبلیغاتی برای مخاطبین خود در همه جای دنیا بفرستید ، این موضوع میتواند باعث شود که کسب وکار شما مرز هارا بشکافد و فراتر از محدودیت های مرزی کسب وکار خود را گسترش دهید .
  • یکی از نکات مهم ایمیل مارکتینگ بدون هزینه بودن آن است و در نوع تکی و انبوه آن به صورت رایگان است .

امیدواریم خواندن این مطلب برای شما و کسب وکارتان مفید واقع شده باشد . تیم اسپانتاوب  آماده به همکاری و مشاوره برای پیشرفت کسب وکار شماست .

درخواست مشاوره

اگر دوست دارید فروش محصول یا محصولاتی را در سایت خود بالا ببرید، یا خدمات خاص خودتان را به افراد بیشتری در جامعه معرفی کنید، بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو سایت یک راه حال بی بدیل است. برای اطلاع از شکل فرآیند سئو و نتایج مثبت آن برای کسب و کار مجازی خود، با ما صحبت کنید. بدین منظور فرم درخواست مشاوره ای رو در اختیار شما قرار دادیم.

8 پاسخ

    1. سلام رونیکای عزیز ، هرچقدر نرخ بازدید و کلیک روی ایمیل فرستاده شده بیشتر باشد ، بازاریابی ایمیلی موفق تری خواهید داشت

  1. سلام خیلییی مقاله خوبی بود میخاستم بدونم استفاده از ایمیل دایجست برای بهبود دادن روند ایمیل مارکتینگ و رضایت مشتریانم کار درستیه؟

    1. سلام دوست عزیز ، خوشحالیم که مقاله ایمیل مارکتینگ براتون مفید بوده ، چون این نوع از پیام ها برای آگاهی دادن از روند شرکت به مشتریان است بسیار در بهبود رضایت مشتریان شما تاثیر گذار است

    1. سلام دوست عزیز ، برخلاف تصور عموم ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی باهم متفاوت هستند . برای تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغاتی یکسان آماده میشود و به طور مکرر برای آدرس های ایمیل مختلفی فرستاده میشود . در بازاریابی ایمیلی که گستره فعالیت وسیع تری دارد ، شما ارتباط دو طرفه با مشتری خود دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *