هنگامی که بر روی یک سایت کلیک می کنید چند ثانیه طول می کشد تا مطالب و تصویر ها به طور کامل نمایش داده شوند؟
تعریف سرعت سایت در این سوال نهفته است که همواره میزان سرعت یکسان نیست و ممکن است انواع کامپیوتر ها بر روی آن تاثیر بگذارند . با این اوصاف سوالی که بوجود می اید این است که چطور می توان سرعت واقعی یک سایت را سنجید؟

سرعت سایت

فهرست موضوعات

سرعت سایت

روش های زیادی مانند انواع سایت ها وجود دارند علاوه بر اینکه به شما پاسخ می دهند بلکه در جریان انچه در کاهش سرعت دخیل هستند میگذارند بنابراین می توانند معیار خوبی باشند .

از همان ابتدا که وبسایت ها روی کار امدند شاهد سرعت بالای رشد و ارتقا آنها بودیم و این روند تا بی نهایت سال دیگر ادامه دارد . در حال حاضر سرعت بالای وبسایت یک امر واجب و الزامی شده است که در صورت چشم پوشی خود مالک سایت متضرر می شود .

امروزه همه ی افراد در خانه ی خود یک کامپیوتر دارند و همچنین به لطف پیشرفت تکنولوژی روز به روز ابزار دسترسی به سایت ها بیشتر میشود بنابراین مردم با محدودیتی برای دسترسی به آنها رو به رو نیستند .

همین امر باعث شده کسب و کار ها برای دیده شدن و رقابت ناچار به تولید محتوای مفید بشوند . برای درک بهتر معنای سرعت سایت بهتر است مروری مختصر بر تاریخچه ی وبسایت ها داشته باشیم . اولین موارد آنقدر ساده بودند با بالا آمدن صرفا متن خالی افراد خوشحال میشدند و امکانات عالی اش را ستایش میکردند . به همین دلیل نام دیگر شغل متخصصان این حوزه وب مستر بود .

سرعت سایت

بعد از مدتی بارگذاری عکس هم اضافه شد و همین تغییر کوچک زمینه ی تغییرات بزرگی را فراهم کرد چرا که مختصصان وبسایت به فکر ابتکار برای طراحی افتادند .
با گذر زمان اولویت های کسب و کار ها در ارائه خدمات بهتر عوض شد و برای یافتن ایده های بهتر نحوه استفاده ی مردم زیر ذره بین قرار می دهند .

سپس شرایطی ایجاد می کنند تا وبسایت مفید باشد و نیازش را بر طرف کند. یکی از مهمترین آنها موضوع همین مقاله است .

در سال ۲۰۰۷ پس از اینکه استیو جابز مژده امدن آیفون را داد ، اهمیت اینکه وبسایت ها در موبایل ها چگونه به نظر می ایند بالا رفت . به خصوص کمپانی های بزرگ که صاحب مقام و جایگاه مهمی بودند ، بر روی کیفیت تبدیل سایت در ابعاد کوچک موبایل تمرکز کردند . اما در آن زمان موبایل ها ابزار ضعیف تری بودند که برنامه های محدودی را اجرا می کردند . به همین خاطر وبسایت ها با سرعت کمتری باز می شدند .

همیشه اوضاع به این صورت پایدار نماند و نخواهد ماند . پیشرفت همین ابزار های کوچک انقدر افزایش یافت که در حال حاضر موبایل محبوبیت بیشتری برای وب گردی دارد و با کامپیوتر های شخصی رقابت می کند . حالا در نقطه ای ایستاده ایم که ادامه ی پیشرفت به سرعت سایت بستگی دارد .

سرعت سایت

سرعت سایت چیست؟

برای درک مفهوم سرعت سایت بهتر است با معنای چند کلمه اشنا شویم . سرعت به معنای این است که چه مدت معطل می شوید تا نوشته ها و عکس ها برای شما نمایش داده شوند . با این توصیف می توان معنی سرعت سایت را هم حدس زد . سرعت سایت با محاسبه ی سرعت مجموع صفحات سایت بدست می اید .

حتما تا بحال در بستر اینترنت ویدیو ها و صوت هایی که در مورد این موضوع صحبت می کنند برخورد کرده اید چرا که افراد روی هر موضوع مهمی تمرکز می کنند .

گوگل یکی از عواملی می باشد که برانگیزاننده ی افراد برای بهبود سرعت سایت است . برای افزایش سرعت برنامه ریزی هایی کرده و حتی فاکتور ها و اصطلاحات جدید برای قضاوت وبسایت ها خلق کرده است .

نحوه اندازه گیری سرعت

در اینجا وبسایت هایی را برای شما گرد اورده ایم که به وسیله ی آنها می توانید تفسیری برای سرعت سایت خود دریافت کنید .

  • Google page speed ingsights
سرعت سایت
  • Google mobile speed test
سرعت سایت
  • Gt metrix
gt metrix

به نظر می رسد با معرفی این سایت ها کار تمام است . حقیقت این است که ما را در ابتدای راه قرار داده اند و قرار است نتایج در محصولات گوگل مثل google analytic و search console یک پارچه شوند . به زبان ساده سرعت پایین سایت باعث افت کارکرد و راندمان استفاده ی مخاطب و در یک کلام باعث کاهش اعتبار برند و کسب و کارتان می شود .

ایا سرعت سایت باعث بالارفتن رتبه سایت می شود؟

۲ سال پیش گوگل با تعیین قانون و شاخصی اعلام کرد عملکرد تلفن های هوشمند برای او حائز اهمیت می باشد بخصوص وقتی گفت سرعت پایین سایت در موبایل ها دست و پای کسب و کار ها را میبندد، اتمام حجت کرد .

نحوه بالا بردن سرعت سایت

در همین ابتدا بهتر است بذر امیدواری را در دلتان بکاریم چون بالا بردن سرعت نیازی به تخصص و مهارت بالا ندارد و از اینجا به بعد شما را با مطالب مهم با بیانی ساده در اینکار موفق می کنیم .

استاندارد کد و دریافت را بازبینی کنید

در بررسی احتمالا با مواردی برخورد می کنید که به اقدام مخصوص کد ختم می شوند سپس به ۴ بخش روش نشانه گذاری Html برای دیده شدن صفحه توزیع می شوند . به ترتیب کد شامل عملکرد ، برترین روش ها ، دستیابی و سئو می باشند . برای پیاده کردن این ۴ مورد به متخصصان حرفه ای نیاز داریم .

سرعت سایت

میزبان هایی پر سرعت و مطمئن پیدا کنید

واجب است وبسایت ها روی سروری قرار بگیرند که به راحتی در اختیارتان باشند . ممکن است موقع گزینش سرور میزبان قیمت پایینش انگیزه ای در شما ایجاد کند تا ان را به سرور های گران تر ترجیح بدهید . توجه کنید بهترین میزبان آن است که پهنای باند زیاد و cpu و ram قابل قبولی در اختیارتان قرار بدهد .

سامانه ی محتوای سایت را چک کنید

در حال حاضر بیشتر سایت ها با ورد پرس محتوای خود را کنترل می کنند که ورد پرس را بسیار معروف کرده برای همین بهای زیادی با امکانات بالا و اطلاعات زیادی که در موردش موجود می باشد ، به آن داده شده است .

ورد پرس همواره در حال ارتقا و امن تر شدن می باشد . ارتقا ارتباط مستقیم با روان کار کردن سایت دارد .

مواردی که بیان شد به شما کمک کرد ذهنتان برای درک مبحث سرعت سایت اماده شود . بهتر است کمتر به دنبال نکات جدید برای بهبودش باشید و در عوض بهتر به آنها عمل کنید . در ضمن نکات یاد شده باید هر چند وقت یکبار دوباره بر روی سایت اعمال و بررسی شوند .

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *