در ابتدا بهتر است با سوالی ذهنتان را در جهت فهم و انتقال عالی عوامل تاثیرگذار در موفقیت سایت درگیر کنیم:
چرا بعضی وبسایت ها با اینکه ظاهری ساده دارند و به نظر می رسد هیچ زمان و ایده ی بکری را خرج نکرده اند انقدر موفق و پر بازدید هستند؟حتما بیشتر شما هنگام سر زدن به سایت محبوبتان نگاهی به طراحی ساده اش انداخته بنابراین از عمق وجود این نکته را درک کرده اید . در این مقاله به شما کمک می کنیم به صورت منطقی و درست به این ابهام خاتمه بدهید .

عوامل موفقیت سایت

فهرست موضوعات

عوامل تاثیر گذار در سایت

 نمی توان انکار کرد که کنترل درست انچه در سایت می گذرد ، ظاهری شکیل و رنگ و شکل های زیبا در جذب مخاطبان تاثیر گذار می باشند. بیایید با این مثال به جان مطلب نزدیک شویم :

فردی تقاضای خود را اینگونه بیان می کند:

می خواهم یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازم . نیاز به سایت زیبایی دارم و ایده هایم انقدر خوب هستند که با استقبال بالایی رو به رو شوند اما نمی دانم چطور باید محصولات و کسب و کارم را به مردم بشناسم؟

این درخواست دو مشکل بزرگ دارد که مراجعه کننده از ان بی خبر است . فروش انلاین روش ها و استراتژی های مخصوص خود را دارد که باید اعمال شوند بنابراین انقدر ها هم این مسیر پیش پا افتاده نیست .

مشکل دوم این است که مردم موفقیت را به عملکرد خودشان ربط نمی دهند . گاهی اوقات افراد با سایتی روبرو میشوند که انها را با متنهای معرکه ای که دارد افسون میکند ، سپس این وسط سایت را هم به چند نفر معرفی می کنند ، بنابراین با ایمان کامل مقالات و محتوای ان را علت موفقیت سایت می دانند . اما مهم ترین عامل که از دید پنهان است کنترل همه ی سایت می باشد و متاسفانه مردم بر اساس دیده هایشان قضاوت می کنند .

عوامل موفقیت سایت

برای اینکه قانع شوید از خود بپرسید ایا سایت هایی وجود دارند که برای ظاهر خود از سایت های معروف الگو می گیرند (البته منظور دقیق تر تقلید است) و با اینکار به خیال خود موفقیت سایت را تضمین می کنند؟

قطعا جواب مثبت است. با اینحال ایا همه ی سایت ها موفق هستند؟

با توضیح خلاصه ای که کافی نیست اما اشاره به ان خیلی مسائل برایتان روشن می شود ، خیالتان را راحت کنم . افرادی که می خواهد ابزاری به نام سایت را راه بیندازند تا بدون سر زدن به ان خودش شروع به سود اوری کند در اشتباه بزرگی هستند .

اولین و مهم ترین راه که بر همه ی عواملی که در ادامه نام می بریم مقدم است دخیل دانستن خودتان در افزایش خرید و بازدید می باشد . درست است که اینترنت نقش اساسی در تسهیل کار ها دارد و کامپیوتر ها و موبایل ها ابزار های هوشمندی هستند که به تنهایی وظایفشان را به نحو احسن انجام می دهند، اما برای پیشرفت سایت شما کافی نیستند .

مهم ترین عوامل موفقیت سایت

موفقیت سایت

از بین عوامل ظاهری و افزایش بازدید گرفته تا محتوای با کیفیت اگر بخواهیم برای نقششان به هر کدام امتیاز بدهیم ، پاسخ کمی نیاز به تامل دارد چرا که امتیاز ها با نوع سایت تغییر می کنند .

به شما پیشنهاد می کنیم برای خواندن توصیه ها و تجربیات مالکان موفق سایتها بشتابید . بهترین الگو سایت شرکت گوگل است که اتفاقا طراحی بسیار ساده ای دارد . قطعا سایت های زیادی وجود دارند که کاربر به ظاهرشان واکنش مثبت تری نشان می دهد .

شوربختانه افراد موفق برای اگاه کردن مردم در این مسیر کتاب های زیادی نوشته اند همچنین ویدیو های مصاحبه هایشان در دسترس می باشد .

در اینجا بهترین نکات را که از همین کتب برداشت شده برای شما فراهم کرده ایم . قبل از خواندنشان بدانید هیچکدام بر دیگری اولویت ندارد پس در ترتیب خواندنشان حساسیت به خرج ندهید .

عوامل موفقیت سایت
  • طراحی شیک و جذاب

بر هیچکس پوشیده نیست که جذابیت بصری و رنگ ها بسیار چشم نواز و لذت بخش هستند . لازم به ذکر است دوباره یاداوری کنیم اگر همه بار موفقیت سایت را بخواهیم بر دوش این مورد بگذاریم نمی تواند عامل تعیین کننده باشد .

سایتی که شکیل باشد اما محتوایش هیچ دردی را دوا نکند همچنین هیچ سودی به حال کاربر نداشته باشد ، در ادامه همان افرادی که جذب ظاهرش شده اند را هم از دست می دهد .

  • مخاطبان فعال

طلایه داران مبحث سایت بر این باورند افرادی که تصمیم می گیرند دوباره با ان سر بزنند سرمایه مالکان هستند . صاحبان باید برای موفقیت سایت تمرکز خود را بین دو مورد پخش کنند:

کاربرانی که اولین بار است مراجعه می کنند .

مخاطبانی که چندین بار است از سایت دیدن میکنند .

همه ی فعالیت های سایت ، تولید محتوا، بارگذاری محصولات همه برای کاربران ایجاد شده و خواهند شد . بنابراین اگر باهوش باشید از راضی نگه داشتنشان غافل نمی شوید و برای توجهشان برنامه ای سفت و سخت می چینید .

عوامل موفقیت سایت
  • سرمایه و درامد سایت

سرمایه گذاری روی سایت ان را به سمت موفقیت هل می دهد . ایجاد یک سایت در ابتدای راه به پول کمی احتیاج دارد . به موارد زیر که لیست کردیم نگاهی بیندازید:

  • یک کامپیوتر شخصی کاملا کافی می باشد .
  • اینترنتی پر سرعت که در هر صورت سایت بخواهیم یا نخواهیم هزینه هایش را پرداخت می کنیم .
  • دامین و هاست با قیمت پایین و اخرین با نرم افزار cms اپن سورس رایگان لیست تکمیل می شود . اما هنوز در نقطه شروع هستیم…

بعضی سایت ها بعد از مدتی از کار دست می کشند فقط بخاطر اینکه درامدی برایشان رقم نزده .
بیایید با خودمان صادق باشیم ، هر چقدر عاشق کارمان باشیم وقتی انگیزه مان بیشتر می شود که درامد هم کنارش باشد .

افراد زیادی هستند که کار مورد علاقه شان را کنار گذاشته و هزینه شان را با کاری خارج از علاقه تامین می کنند .
اگر هم خیلی برای حفظ علاقه شان دست و پا بزنند ، درامد را از راهی بدست اورده و عشق را در راهی دیگر خرج میکنند .

اگر سایت برایتان درامد زایی نکند در واقع سایتی نمی ماند چه برسد به بحث کردن برای موفقیتش .

 

در پایان باید بگوییم وجود یک مدیر و مغز متفکر برای موفقیت سایت ، کسی که مدام اوضاع را بررسی کند ، برای اشکالات چاره اندیشی کند اولین و مهم ترین عامل و بسیار حیاتی می باشد .

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *