طراحی سایت می تواند دشوار باشد . به محض ورود کاربر به سایت ، شمارش معکوس اغاز شده تا با هر انچه در اختیار داریم جذابیت ایجاد کرده و او را ماندگار کنیم.افراد زیادی سایت شما را فقط از طریق چندین جمله خلاصه شده که هنگام جست و جو در لیست گوگل دیده می شوند، مشاهده می کنند. در این مقاله می خواهیم به شما اموزش دهیم با طراحی سایت چطور مانند اهنربا افراد را به سمت خود فراخوانید و چگونه میزان مشتریان با تعداد بازدید کنندگان در یک سطح قرار بگیرند.

بهبود طراحی سایت

فهرست موضوعات

طراحی سایت را با موبایل و تبلت تطبیق دهید

با امدن ابزار های کارامدی مانند موبایل و تبلت ، افراد در هر جایی به محض اینکه سوالی ذهنشان را درگیر کند ، موبایل را از جیب در اورده و سرگرم جستجو می شوند .

حتی امار نشان داده افراد تقریبا برای جستجو کامپیوتر را کنار گذاشته که البته حق دارند . تمام امار توسط گوگل رصد می شد سپس به حمایت از کاربران برخاست و سایت هایی که نوع طراحی شان با صفحه کوچک موبایل جور در نمی امد را توبیخ کرد .

اما طراحان وبسایت خطایی مرتکب نشده بودند . انها در کلاس های طراحی سایت در جهت رفع نیاز مردم ، حتی خلاقیت به خرج داده و ابعاد صفحه سایت را مطابق با صفحه کامپیوتر پهن تر کرده بودند‌ .

اما با پیدا شدن سر و کله ی موبایل ها باید استراتژی به روز میشد در غیر اینصورت بخش هایی مانند فهرست ها در صفحه ی کوچک جایی نمی گرفتند .

در طراحی سایت به گونه ای که چینش محتویات را با ابعاد موبایل تطبیق دهید، به اصطلاح واکنش گرا شدن می نامند .

اگر خودتان دانش طراحی سایت دارید و از نتیجه هم راضی هستید ، باز هم از تیم های متخصص درخواست کنید ویژگی واکنش گرا بودن را در سایتتان پیاده کنند تا از مجازات گوگل در امان بمانید .

فهرست سایت را روان و ساده کنید

نباید هدف اصلی فهرست که پیدا کردن سریع گزینه ها می باشد ، را از یاد ببریم .
فهرستی که کاربر را با پیشنهادات زیاد بمباران می کند ، ناموفق خواهد بود . می دانیم سایت مطالب مهم زیادی دارد اما بهتر است جلوی وسوسه و کمال گرایی خود را بگیرید و فقط ۷ گزینه انتخاب کنید . خیالتان راحت باشد منویی با فقط ۷ گزینه کاملا کافی و کامل است .

سایت با سرعت نور باید نمایش داده شود

هر لحظه که کاربر برای نمایش مطالب بیشتر منتظر بماند ، احتمال کلافه شدنش و بستن پنجره افزایش می یابد . از انجایی که موتور جستجوگر بی نهایت سایت پیشنهاد داده ، چرا کاربر باید با انتظار وقتش را تلف کند؟!

نکاتی برای طراحی سایت وجود دارد که نمایش ان را به سرعت نور نزدیک می کند .

آیکون شبکه اجتماعی را اضافه کنید

کاربرد زیاد شبکه اجتماعی در زندگی ما می تواند یک مصیبت باشد یا امکانی برای رشد . در طراحی سایت خوشبختانه می تواند مفید واقع شود .

با قرار دادن ایکون شبکه اجتماعی در سایت ، از افرادی که به انها علاقه مندند حمایت می کنید . در نتیجه به محض اینکه مطالبتان مورد پسندشان واقع شود ، به سرعت دوستانشان را در خواندنش سهیم می کنند .

با ایجاد محیط های سفید محتوا را نمایان کنید

اگر بتوانید در صفحه از همه ی جهات محتوا را با فضای سفید محاصره کنید ، تمام تمرکز کاربر بر روی متن جمع می شود البته تا وقتی از حد تعادل خارج نشویم .

قرار دادن عکس های واضح و با کیفیت

تصاویر می توانند در کسری از ثانیه به اندازه ی چندین مقاله ی تایپ شده اطلاعات انتقال بدهند. مخاطبان حتما با مشاهده ی عکس های بی کیفیت و تار علاوه بر برداشتی نا مناسب ، در مورد اعتبار شما هم مطالبی دریافت می کنند!

در همان ابتدا سایت با تحویل دادن عکس های بی کیفیت فریاد می زند که برای کارتان ارزش و احترام قائل نیستید مس چطور به مشتری می خواهید اهمیت بدهید؟

اگر پای خرید محصول در میان باشد که اصلا فکرش را هم نکنید .

پیدا کردن یا ساخت عکس های فوق العاده و مسحور کننده گر چه ساده به نظر می رسد اما پروژه ای مجزا و پرکار می باشد که اتفاقا زمان و انرژی و حتی هزینه ی قابل توجه می طلبد .

اگر می خواهید با عکس های منحصر به فرد نام سایت را به برند تبدیل کنید ، ارزشش را دارد عکاسی کاربلد استخدام کنید .

بهبود طراحی سایت

البته این اقدام کاری عجیب و جدید نیست . چرا که سایت های مشهور و موفق ازین روند مدتهاست برای تولید محتوای تصویری فروشگاه خود بهره می برند .

خب تا بدنبال فردی برای همکاری می گردید ، وقت را تلف نکنید و از چند سایت که منبعی فوق العاده برای عکس های حرفه ای و متنوع می باشند را در زیر لیست کرده ایم استفاده کنید .

گاهی ممکن است جستجو در سایت های

pexeles
Little visuals
Pixabay
برای پیدا کردن موردی با کیفیت طولانی شود اما ارزشش را دارد .

تعیین رنگ بندی مناسب

بهبود طراحی سایت

خوش سلیقه بودن در گزینش رنگ های جذاب و رعایت هارمونی در چند رنگ ، یکی از وظایف مهم در طراحی سایت می باشد . رنگ بر ناخوداگاه افراد بدون اینکه متوجه بشوند تاثیر می گذارد و صفت هایی مثل بهم ریخته بودن،بی سلیقه بودن ، یا شاد و پرانرژی را به طور غیر مستقیم در ذهنشان می کارد .

رنگ هم مانند تصاویر با انسان حرف می زند و یکی از عواملی است که به کاربر دستور می دهد بماند یا فرار کند!

در ادامه چند سایت معرفی می کنیم تا بجای پناه بردن به کتابهای تخصصی رشته های هنر برای درک مبانی رنگ،از پیشنهاد های سر راست و حرفه ای ان ها بهره مند شوید .

اما در کنار اینها به یاد داشته باشید ، تعداد رنگهای زیاد حتی اگر بسیار زیبا و بشدت هماهنگ باشند. حس شلوغ بودن و سردرگمی را به خوبی القا کرده و در عوض انتخاب یک یا دو رنگ کاری می کنند با تمام وجود مرتب و شیک بودن را حس کنیم .

سایتهای
Color.adobe
Paletton
Flatuicolor picker
برای ارائه پیشنهاد های جذاب در خدمت شما هستند .

به کار بستن نکات ذکر شده بسیار راحت می باشد و در عین حال می تواند بسیار ساده سطح و جذابیت طراحی سایت را بالا ببرد و هر کاربر سخت پسندی را برای زمان طولانی در ان سرگرم کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *